2013. október 27., vasárnap

Csokis nyers torta /raw/

Papp Timi receptje:

A tésztához:

3 csésze dió (én kevertem mandulával)
2/3 csésze eredeti keserű kakaópor
csipet só
1 csésze kimagozott datolya

 
A töltelékhez:


1/3 kimagozott datolya (én kevertem aszalt szilvával)
1/4 csésze agave nektár
1/2 csésze érett avokádó
1/3 csésze kakaópor

 
A tészta elkészítése: össze mixereljük a diót, kakaóport, sót.
Durvára mixeljük, ne teljes pépre. Hozzáadjuk a datolyát, újra mixeljük, addig, míg össze nem áll ragadós masszává.

 
A tesztát kettéválasztjuk, és félre tesszük.

 
A töltelék: először a datolyát mixereljük az agave nektárral, hozzáadjuk az avokádót, végül a kakaóport, addig mixeljük, míg habos állagú lesz.

 
A félretett tészta egyik felét kinyújtjuk kisebb tányér alakú formára (inkább tapiskolunk, mint nyújtunk, mivel nyers)

 
Rákenjük a töltelék egyik felét, rászeleteljük a gyümölcsöt (bármilyen, nekem épp friss füge és áfonya volt otthon)

 
Ezután lefedjük a tészta másik felével, picit trükkös, de megoldható, én kis lapáttal csúsztattam a másik tetejére.

 
Ezt megkenjük a töltelék másik felével, és rászeleteljük a maradék gyümölcsöt.
Én még megszórtam kókuszreszelékkel. Hűtőben tároljuk, legfinomabb, ha hideg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése