2013. november 8., péntek

Gyümölcsbomba

Ria Papp receptje:

Gyümölcsbomba torta - így készítettem: 
Két piskóta lapot sütöttem,a sárga 3 tojásból,a kakaós 2 tojásból (1tojáshoz 1ek cukrot,1ek lisztet használok)+1vaníliáscukor,1kk sütőpor,a kakaóshoz 1púpozott ek kakaó.Hagyományos módon sütöttem,a kakaósat valamivel kisebb formában, (de szerintem az se baj,ha egyforma).
Míg kihűltek a piskóták,lecsepegtettem a gyümölcsöket:7szelet ananász(konzerv),meggy vagy cseresznye szemek(befőtt)1 konzerv mandarinfilé,3-4db hámozott,szeletelt kiwi.A sárga tortalap nagyságának megfelelő tálat használtam,(nálam 26cm) Namost az eredeti receptben,az írja,hogy a kerekded tálat olajjal,kikenni,és porcukorral megszórni-no én itt biztosra akartam menni,és inkább kibéleltem a tálat fóliával,de ki is kentem,cukroztam(??hmm,régebben csináltam)A tál alját kiraktam a látható módon:az ananásszal,közéje,a meggy,ananászkarikák fölé a mandarin,a tál nagyságától függően egész vagy fél kiwi szeletekkel zártam.Krém:Beáztattam 6 lap zselatint,50dkg krémtúrót,ízlés szerint (kb 10dkg)cukorral +1citrom reszelt héja és leve-hozzákevertem a felolvasztott zselatint,végül összedolgoztam 2doboz felvert tejszínhabbal (habfixel besegítettem).  
A túrómassza egy részét a tálba tettem,rá a kakaós lap,a maradék túrómassza,betakartam a sárga lappal.A bombát 1éjszakára hűtőbe tettem,másnap tálcára borítottam.A piskóta oldalát barackízzel kentem,szeletelt mandulát nyomkodtam rá.
A használati utasítás szerint elkészített színtelen tortazselével,vékonyan bekentem a gyümölcsöket..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése